Jag är ganska säker på att jag är ihop med Sara Edström. Jag gillar henne.

Min sjukdom är dum, den gör konstiga saker. Sen ger den mig dålig hy också. Fy på den. Modern min tog ett prov, så vi får väl se. När jag vaknar i morgon kommer nog allt ha blivit superbra. Jag hoppas lite på det. Allt annat vore tråkigt. Vi ska träffa vår gamla hemkunskapslärare också, han har ett bageri på Aspudden. Han har sagt att vi ska få grattis saker om vi kommer dit, om någon säger det åker man ju dit. Konstig människa. Det blir nog kul, även om vi måste betala för oss. Vilket vi borde.

Det har hänt grejer i dag också. Jag vaknade hos Sara, vilket var trevligt. Egentligen vaknade jag 04.00 först, men den räknas inte. För vi skulle inte somna. Men ja, sånt händer och det var väldigt mysigt. Mindre mysigt att sova med linserna på. Sedan träffade jag Mikaela på stan. Vi fikade på ett ställe på Gamla Stan, det var stort och hade sköna stolar. Det var bra. Och tillsist impulsköpte jag ett par hörlurar. Äntligen.

Nu ska jag bli frisk.

Kommentera

Publiceras ej