Hej bloggen. Idag ska jag baka mig själv en liten äppelkaka. Varför? Jo, för att ta revansch på förra året då jag tvingade i mina grannar en felaktig bakad äppelkaka. Nu ska inte mina grannar få smaka av min goda, helt korrekt bakade kaka. Problemet är att det är ett recept och allt i recept är ju som ni vet tolkningsfrågor. Men, vi hoppas på det bästa.

Och, ja, det ska vara kanel i kakan.

Det första som står på agendan för denna kaka är att printa ut receptet (Som en riktig modebloggerska kanske jag borde påstå att jag kom på receptet själv), sen ska jag fixa musiken till köket. Jag använder mig av trådlösa (fula, om man frågar Sara) högtalare, eftersom att jag är häftig.



Den tänker jag sätta på repeat. Låten är passande för Alice förutspådde fel. Och om man har en positiv låt kanske man bakar bättre. Jag har ingen kamera så ni får TYVÄRR inga bilder på allt jag ska göra. En riktig modebloggerska hade haft bilder. Ska vi säga att vi ses sen när kakan är klar? Samma plats om 45 minuter? Plus minus 15 minuter.

Tack för mig.

2 kommentarer

Erik

08 Jul 2010 18:10

LÄGG IN EN FACEBOOK LIKEBUTTON PÅ DIN BLOGG :D:D:D:D:D

alice

08 Jul 2010 19:58

vadåå förutspådde fel??

Kommentera

Publiceras ej