Hej bloggelibloggen.

Nu har höstlovet börjat (vilket är upp till diskussion, men jag säger att den börjar nu) så det firar jag med att sitta här ensam framför datorn och göra saker som jag kanske inte borde göra. Och eftersom ni, mina läsare, känner mig så väl behöver jag väl inte uttrycka mig mer än vad jag har gjort. Och ni kanske förstår att ni inte vill veta vad jag har gjort i min ensamhet, framför datorn:  fixat alla problem, firat avlöning (potentiell) och funderat alldeles privatiserat.

Alltså jag har inte jobbat projektarbete, menar jag. Men lite grann. Saker fungerar ju inte som dom (JA. Dom inte de. Om jag blir superkänd författare får någon ändra, så ser det lite bättre ut i en bok (Har dock inga planer på att skriva ett livsverk på 3000 sidor som ingen orkar läsa (Three levels deep (INCEPTION)). Men det kändes bättre med dom. För jag det här är bloggspråk, en lite finare variant av chattspråk kan man säga. Skulle jag säga) ska. Lite lång parentes, men den började kort och växte till en stor parentes som fick sina egna små parentesbarn.

Här sitter jag nu och lyssnar på musik. Sånt man brukar göra. På tal om musiken jag lyssnar på:


Tycker ni inte det är lite Chandler Bing varning på det? Alltså inte utseendet utan tjockisheten. Ena är med knark och den andra är efter knark. Det jag vill förmedla är ett skönhetstips från mig till er, bli snabb smal kan man säga: börja knarka. Eller ät lite för rå kyckling, den senare funkade för mig. Det lite äckliga med den högra bilden är att man ser grovt sideboob (Uttalas siddebob, för man ska uttala engelska ord på svenska: wok). Manlig sideboob. Men han gör upp för det med skägg, något som jag inte kan få. Bara på håret. Fast det kanske kallas vanligt hår.

Krisztian (om du läser, yo sup?) ändrade bakgrundsbild i min iphone. Ni kan tänka er att jag blev arg! Men så såg jag bilden:


Okay.

Kom och tänka på en sak. Att om luftballonger inte skulle ha en såndär stor luftgrej, så skulle det ju inte finnas några luftballonger. Och det vore ju inte alls så kul, ballonger som är så fina. Och samtidigt skulle det inte finnas något för dåliga designers att lägga in på ställen som utfyllnad. Lite mer sånt har jag funderat. Det är typ sådana tankar som blir resultatet när jag lägger min lilla tankeknopp i arbete; modebloggare kanske inte borde tänka så mycket.

Visst är det fånigt och fult med engelska rubriker på svenska blogginlägg? Jag fixade det genom att göra texten mindre, så den inte syns så mycket.

I alla fall, brb, höstlov.

1 kommentarer

Erik

30 Oct 2010 03:20

Slacker

Kommentera

Publiceras ej